Rozhovor s Jakubem Vlčkem o projektu Dobrehodnoceni.cz

Rozhovor s Jakubem Vlčkem o projektu Dobrehodnoceni.cz

Jakub  Vlček je úspěšným absolventem startupového programu Green Light. Přečtěte si jak se jeho podnikání daří s odstupem dvou let. Dobrehodnoceni.cz je služba pro realitní makléře a jejich klienty. Sdružuje reference na realitní makléře a pomáhá lidem najít si spolehlivého a zodpovědného realitního makléře. Klienti mají možnost makléře slovně i graficky ohodnotit a sdílet tak své zkušenosti s jeho prací s ostatními zákazníky. Díky tomu se mohou návštěvníci webu snadno orientovat mezi makléři a vybrat si pro nákup nemovitosti toho nejkvalitnějšího. Doporučení je důležité obzvlášť v případech, kdy jde o velký nákup nebo rozhodnutí a také v oblastech, v nichž se obyčejný člověk neorientuje. Tato dvě úskalí spojuje právě nákup a prodej realit.

Content item

V roce 2015 prezentoval Jakub Vlček svůj projekt Dobrehodnoceni.cz ve finále ostravského akcelerátoru GREEN LIGHT. Během dvou let se portál dostal do povědomí veřejnosti a stal se vyhledávaným zdrojem informací o českých realitních makléřích. Jakub začínal pouze s malou investicí do rozvoje marketingu, za dvouleté fungování ale Dobrehodnocení.cz přineslo dostatečné prostředky pro investici větší, která byla dle Jakubových slov potřebná. Webové stránky tedy prošly výraznou rekonstrukcí a zaznamenaly řadu změn.

Důvodem pro změny byl především vzhled a funkčnost webu. „Starý web byl méně přehledný a vizuálně zastaralý, nenabízel zajímavý design. Zapracovali jsme na uživatelské přívětivosti, například využíváme interaktivní mapu, kde si mohou lidé vyhledat makléře podle jména, kraje nebo města. Vyhledávání je tak jednodušší,” vysvětluje  zakladatel Jakub Vlček.

Dobrehodnoceni.cz mění kabát a zpříjemňuje obchodování s nemovitostmi

Novinky se týkají i samotných makléřů, kteří mají na novém webu širší možnosti svého profilu. Kromě základních informací mohou nahrávat videovizitky nebo psát články na vlastní blog. Ten je v poslední době mezi klienty velmi populární. „Články na blogu nechávám na makléřích, ovšem dbám na to, aby nedezinformovali zákazníky. Témata se střídají, teď aktuálně se třeba hodně píše o změně předkupního práva na prodej parkovacího místa u bytu,” říká Jakub.

Content item

Díky intenzivní spoluprá ci s komunitou realitních makléřů si Jakub začal více zakládat na tom, jaké profily na web umisťuje. „Dobréhodnocení.cz je postavené na aktuálnosti informací a aktivitě makléřů. S novým webem jsem striktně vybíral profily, které zůstanou. Také jsem zrušil dvouměsíční zkušební lhůtu zdarma, kvůli které na webu vznikala spousta prázdných profilů. Makléři byli nekomunikativní, profily prázdné a to nevypadá dobře. Návštěvník nemá důvod se na takové stránky vracet,” vysvětluje mladý podnikatel.

Marketing a makléř měsíce

Významnou novinkou jsou služby online marketingu, které Jakub realitním makléřům nabízí. Profil na Dobrehodnoceni.cz by měl do určité míry nahrazovat makléřovy webové stránky. Profily jsou navázány na online marketing, který je podle Jakuba oblastí, ve které se makléři příliš neorientují.

Paradoxně díky Dobrémuhodnoceni.cz jsem se začal věnovat marketingu velmi úzké cílové skupiny. Marketingu obecně se věnuji již 8 let a původně jsem jej studoval na vysoké škole. Osobně spolupracuji s několika desítkami makléři, fungujeme na bázi měsíčních konzultací. Snažím se o takovou customer care, která moje klienty přesvědčí o tom, že to má smyl a že budou chtít na dobrémhodnocení.cz pokračovat dále. Kromě toho také každý měsíc vyhlašuji makléře měsíce. Výhra náleží tomu, kdo měl za daný měsíc nejvíce nových hodnocení na webu. Jeho profil potom po dobu jednoho měsíce propaguju na Facebooku,” popisuje absolvent Ekonomické fakulty VŠB-TUO.

Poskytované služby se odvíjejí od varianty předplatného, které si makléř pořídí. Nově má na výběr ze tří variant, cena začíná na 1 500 Kč a končí na 4 700 Kč za rok.

Makléři, kteří mě oslovují kvůli bližší spolupráci, jsou takoví, za které bych už dneska dal ruku do ohně. Jsou dobří v tom, co dělají, a pokud nastane nějaká negativní situace, okamžitě ji řešíme. Mám zkušenost, že už z principu té služby si ji nezaplatí makléř, který je špatný. Jsme stále zaměření na klienty a nezávislé hodnocení zůstává, to určitě,” říká Jakub. Dle zakladatele portálu mají o službu zájem především začínající makléři nebo ti, kteří svou práci dělají už dlouho a jsou v ní dobří. Právě ti patří mezi nejstarší a nejaktivnější uživatele portálu. Kromě konzultací Jakub makléřům poskytuje svůj e-book zaměřený právě na propagaci realitního makléře.

Od startupu k prvním výsledkům

Jak Jakub sám říká, Dobrehodnoceni.cz už není jen startup. „Už to není dělané na koleni, nový web je výsledkem spolupráce s odborníky. Měsíčně jej navštíví 8 000 lidí. ” Makléři registrovaní na jeho webu pocházejí z celé republiky a o Dobrémhodnocení.cz se dozvídají jak jinak než prostřednictvím Jakubova online marketingu. Dle jeho slov ale velká část nových makléřů přichází od těch stávajících a systém funguje na osobním doporučení. Na otázku, zda se trh s realitami díky Dobremuhodnoceni.cz změnil, však odpovídá negativně: „Já pracuji s dobrou částí trhu, jsou to všechno lidé, co si stojí za svou prací. Trh se obecně ale kvůli mému portálu nezměnil. Konflikty mezi sebou vyvolávají především realitky a makléři sami, a dokud se toto nezmění, lidé budou k trhu realit stále vyhranění a nedůvěřiví.”

Plány do budoucna

Do budoucna uvažuje Jakub kromě dalšího vývoje webových stránek o vstupu na nový trh. „Zjistil jsem, že pro moji práci nepotřebuji žádný osobní kontakt, a díky online marketingu se můžu prosadit a získat nějaké procento z trhu. Chtěl bych zamířit na zahraniční trhy. Zřejmě do Spojených států, protože ty představují velký trh a lidé tam jsou ochotni platit za nehmotné služby. U nás s tím mají spotřebitelé pořád problém, protože něco zaplatí, ale nemají za to nic, co si můžou postavit na stůl,” uzavírá Jakub.